ТЕМА : « НЕЗВИЧАЙНІ ПРИГОДИ ДЮЙМОВОЧКИ .»
Програмовий
зміст :
Розвиток мовлення
: вправляти в узгодженні іменників у роді , числі , відмінку ; розвивати
пояснювальне мовлення ; звернути увагу на лексичну сполучуваність слів .
Художня література : продовжувати знайомити дітей з
казками народів світу ; учити відтворювати та утримувати в пам*яті зміст
знайомої казки ; розвивати логіку висловлювань .
Рідна природа : вчити дітей встановлювати послідовність
етапів росту рослин, порівнювати об*єкти
природи , виділяючи спільні та відмінні ознаки ; закріплювати назви пір року та
їх ознаки .
Розвивати дрібну моторику рук .
Виховувати доброзичливі взаємини , дбайливе ставлення до
птахів .
Матеріал : картки із зображенням етапів росту рослин ,
олівці , зірки різного розміру , матеріал до дидактичних ігор « Хто де живе »
та « Порівняй »
Хід заняття .
Вихователь . Запрошую вас в найчарівнішу казку.
У казку відкриється вхід через мить .
Із серцем відкритим , з обличчям без маски
У світ цей чарівний сміливо ступіть .
Вихователь . Ми з вами говорили , що казки бувають різні
.Скажіть , які бувають казки ?
Діти . Народні та авторські .
Вихователь . Я вам сьогодні пропоную помандрувати по одній
дуже цікавій авторській казці , яку написав Г. Х. Андерсен , а її назву ви
згадаєте самі .
Жила була жінка , але в неї не було дітей і їй було дуже
сумно і самотньо .І попросила вона допомоги в чаклунки. І та дала їй зернятко ,
яке жінка посадила в квітковий горщик. Давайте спробуємо встановити
послідовність росту рослини. (Діти за картинками встановлюють послідовність
росту рослини викладаючи їх і пояснюючи свої дії).
Вихователь. І на ранок виросла гарна квітка, всередині
якої сиділа крихітна дівчинка. А ви виконайте нове завдання, знайдіть на
малюнку найменші зірочки та зафарбуйте їх у жовтий колір.(Діти виконують
завдання).
Вихователь. Жінка дуже зраділа такому диву. І як же вона
назвала свою дівчинку?(Діти. Дюймовочка).
Вихователь. Вночі, коли Дюймовочка спала, у відчинене
вікно залізла бридка жаба і забрала дівчинку до своєї хатинки. А хто мені скаже
, де живуть жаби? (Діти. У воді, на болоті)
Дидактична гра «Хто де живе?»
(Діти розкладають картки з зображенням тварин, птахів і
комах по місцях їх проживання: в лісі, в лузі на воді. Та називають житло
різних живих істот. )
Вихователь. Рибки пожаліли дівчинку і перегризли стебло
латаття ,на якому сиділа Дюймовочка і вона попливла за течією. Але її схопив
хрущ і поніс на високе дерево. Але коли до нього прийшли гості, щоб
познайомитись з дівчинкою ,їм не сподобалось, що вона не схожа на них.
Дидактична вправа «Схожі- не схожі»
(Діти зрівнюють картки , на яких зображено дівчинку і
жука , коментуючи чим схожі , а чим відрізняються .)
Вихователь . Все літо і осінь прожила Дюймовочка в лісі
сама . Але ось прийшла холодна зима .
Дидактична гра «Пори року .»
(На килимі розкладено картки із зображенням природних
явищ в різні пори року і картки з першими буквами пір року , дітям потрібно
розкласти їх і розповісти , що
відповідає тій чи іншій порі року та який колір їм притаманний.)
Вихователь . І от блукаючи по полю Дюймовочка опинилась
біля мишачої нірки , де з дозволу миші
залишилась зимувати . Та от одного разу дівчинка прогулювалась по підземній
галереї і побачила ластівку , яка захолонула на морозі . Їй стало шкода пташку
і всю зиму Дюймовочка доглядала її . Діти , ми з вами допомагаємо птахам ? Як
саме ? З чого робимо годівниці ? Чим годуємо пташок ? А що люблять синички ? (
Відповіді дітей .) А чому треба піклуватися про пташок взимку ? А які прислів*я
та приказки ви знаєте про наших пернатих друзів ?
Діти . Де багато пташок , там немає комашок .
Де багато птиць , там не буде гусениць .
Де ластівка не літає , а на весні додому повертає .
Вихователь . Але миша надумала одружити Дюймовочку з
кротом , який не любив ні пташок , ні сонечка . І от коли настав день весілля
дівчинка попросила , щоб її відпустили попрощатися з сонечком . Та коли вона
вийшла на поверхню , то побачила знайому
ластівку , яка запропонувала віднести її в теплі країни , де живуть ельфи . І з
тих пір , коли Дюймовочка познайомилась
з королем ельфів і закохалася в нього , а він в неї , і настали для дівчинки
щасливі дні .
Підсумок . Ви вже давно , напевне , здогадалися , як називається
ця казка ? А хто з героїв сподобався вам найбільше ? Що б ви побажали
Дюймовочці ?
Немає коментарів:
Дописати коментар