Тема: Кришталева зима
Мета: розвивати мислення ,
пізнавальну активність ; продовжити ознайомлювати дітей з характерними ознаками зимового сезону; продовжувати
розвивати вміння зосереджено слухати зміст тексту ; переказувати текст за
запитаннями вихователя або за зразком вихователя; продовжувати вчити будувати
відповідь згідно з причинно – наслідковим запитанням чому? ; вчити утворювати
зменшено – пестливу форму від іменника ; закріплювати вміння виділяти звуки в
словах ; виховувати доброзичливе ставлення один до одного .
Матеріал :
програвач , м’яч .
Хід заняття .
1 .Стук у двері . Листоноша приніс для дітей посилку
від зими . В посилці : лист від зими , картки з завданнями , сніжинки
запитаннями , сніжинки для дітей , оповідання . Читання оповідання В . Сухомлинського .
Хлопчик
хотів приголубити сніжинку .
З неба
летіла сніжинка . Вона була ніжна ,легка ,прозора ,мов пушинка, красива ,мов
зірка,
На землі
стояв хлопчик . Він бачив , як падає сніжинка , і думав : “ Ось вона впаде
комусь під ноги ,і її затопчуть “ .
Ні не
треба падати сніжинці на землю . Не треба її затоптувати .
Хлопчик
простягнув долоню . Він захотів приголубити сніжинку . А вона впала на добру ,
теплу його руку й розтала . Хлопчик із жалем дивиться на долоню . А там блищить
крапелька , мов сльозинка .
2 . Переказ оповідання .
Запитання
:
_ Яка була
сніжинка ?
_ Хто
помітив сніжинку ?
_ Про що
подумав хлопчик ?
_ Що зробив
хлопчик ? Навіщо ?
_ Що
сталося із сніжинкою ?
3 . Робота з картками . Завдання 1 .
Вихователь
пропонує дітям назвати , що зображено на малюнках . Визначити , який малюнок
зайвий . Чому ? Назвати ще три слова за темою “Зима” .
4 . Дидактична гра “ Так
чи не так ? “.
Мета : вчити
дітей будувати відповідь згідно з причинно – наслідковим - запитанням .
Вихователь ставить дітям запитання
. Вони повинні дати
відповідь “ так “ чи “ ні “ і довести свою думку ( чому ? ) .
Запитання :
·
Зима _ найхолодніша пора року ?
·
Узимку _ ніколи не
йде сніг ?
·
Річки та озера взимку вкриваються кригою ?
·
Сніг та крига _ це
вода , що замерзла ?
·
Сани та лижі _ це літні розваги ?
·
Зимою можна загоряти на пляжі ?
5 . Робота з
картками . Завдання 2 .
Вихователь
пропонує дітям назвати зображені предмети , з’єднати
лініями предмети в пари і пояснити свій вибір .
6. Фізкультхвилинка .
В гостях у нас зима, зима ,
І прийшла вона не сама
.
З
нею прийшли діточки ,
Маленькі сніжиночки .
По
групі вони кружляють ,
На
килим тихенько сідають.
Під
мелодійну музику діти плавно виконують танцювальні рухи з сніжинками в руках , а потім , коли
закінчиться музика , здмухнути їх з долоньок .
7 . Дидактична гра “ Пестливе
слово назви сурову зиму задобри “.
Мета :
вчити утворювати зменшено – пестливу форму від іменника .
Вихователь
називає слова , а діти утворюють від них пестливу форму .
Наприклад
: зима – зимонька , хмара – хмаронька .
Рекомендовані
слова : мороз , сніг ,сани , кущ , дерево , дорога , вітер , сніжинка .
8 . Гра “
Веселий м’яч – сніжка” .
Мета :
удосконалювати вміння виділяти перший звук у слові .
Діти
стають у коло . Вихователь кидає м’яч
, а дитина повинна його спіймати та визначити перший звук у слові .
Орієнтовні слова : зима , грудень , бурулька , лютий , мороз , сніг ,
лід , хурделиця , хуртовина , крига , холод , дерево .
9 . Підсумок . Зима надіслала дітям солодощі за те ,
що малята так багато про неї знають і
про все розповіли та цікаво переказували оповідання .
Немає коментарів:
Дописати коментар